Driekamp Drachten B1 - AVO B1 - Mid-Fryslân B1

Drachten B1 imponeert met overtuigende zeges in driekamp

Afgelopen zaterdag, 24 augustus, speelde Drachten B1 de eerste twee oefenwedstrijden van deze oefencampagne. In de eerste wedstrijd was AVO B1 de tegenstander. Deze wedstrijd werd gespeeld onder wisselvallige weersomstandigheden en eindigde in een indrukwekkende 18-2 overwinning voor de thuisploeg. De tweede wedstrijd vond plaats na de lunch. Ditmaal was de tegenstander Mid-Fryslân B1. Door een aantal wijzigingen in de opstelling, kende de groenhemden een stroeve start. Uiteindelijk wist de ploeg van coaches Adema en Piepers ook hun tweede wedstrijd van de dag met duidelijke cijfers te winnen. Eindstand van deze wedstrijd was 10-4.

Tegen AVO B1

Vanaf het begin was duidelijk dat Drachten de bovenliggende partij was. De wedstrijd begon sterk met een strafworp van Jildou, wat de score opende. Vervolgens was het Noud die met een afstandsschot de voorsprong verder uitbreidde naar 2-0. Drachten bouwde gestaag aan de voorsprong, met doelpunten van onder andere Eefje, Hylke Rienk, en Yaël, wat leidde tot een 9-0 ruststand. De sterke verdedigende druk van Drachten resulteerde in veel steals, en Bowe en Hylke heersten in de rebound, wat de thuisploeg meerdere kansen opleverde.

In de tweede helft zette Drachten de dominante lijn door. Noud maakte zijn vijfde doelpunt van de wedstrijd, waarmee de stand op 10-0 kwam. AVO wist via een vrije bal de eer te redden en bracht de stand op 10-1, maar Drachten bleef scoren. Bowe en Teije scoorden allebei tweemaal, en ook Hylke Rienk voegde twee treffers toe aan zijn totaal. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met een 18-2 overwinning voor Drachten.

Tegen Mid-Fryslân B1

Na de overtuigende winst op AVO B1 eerder deze dag, moest Drachten dit keer harder werken voor de overwinning. Onder een overwegend zonnige hemel begonnen beide ploegen vol energie, maar de wedstrijd verliep niet zonder haperingen. Drachten B1 wint ondanks stroeve start van Mid-Fryslân B1
Met 10-4.

De eerste helft begon stroef voor Drachten. Ondanks een vroege voorsprong door een afstandsschot van Noud, kwam Mid-Fryslân al snel op gelijke hoogte en zelfs op voorsprong. Door veel passfouten en fysieke duels was het spel aan beide kanten rommelig. Bowe bracht de stand weer in balans met een kort schot, waarna Eefje en Hylke Rienk met slimme acties de voorsprong verder uitbouwden. Uiteindelijk ging Drachten met een 7-3 voorsprong de rust in na een doorloopbal van Teije.

In de tweede helft ging het scoren minder makkelijk dan in de wedstrijd tegen AVO. Drachten had moeite om de scherpte te behouden en er vielen minder doelpunten. Toch breidde de thuisploeg de voorsprong verder uit door een vrije bal van Hylke Rienk en een strafworp van Gerild na een knappe doorbraakactie. Jildou maakte de tiende treffer met een afstandsschot, maar Mid-Fryslân kwam nog terug met een doorloopbal, wat de eindstand op 10-4 bracht.

Drachten B1 blijft ongeslagen in de voorbereiding en speelt dinsdagavond om 19:00 uur thuis tegen Nic. B1, waar ze hopen hun goede vorm voort te zetten.