Derde oefenwedstrijd B1

Drachten B1 behaalt monotone overwinning op Nic.

Afgelopen dinsdag 27 augustus speelde Drachten B1 haar derde oefenwedstrijd tegen Nic. B1 bij een comfortabel zomeravond zonnetje. Drachten begon sterk aan de wedstrijd, ondanks dat het spel in de eerste helft stroperig verliep. Teije opende de score met twee afstandsschoten, waarmee Drachten snel op een 2-0 voorsprong kwam. Nic. wist even terug te komen met een afstandsschot, maar Drachten reageerde direct. Eefje, Noud, en Thomas bouwden de voorsprong verder uit, waarbij de stand opliep tot 6-1. Het bleef een eenzijdige eerste helft, waarin Gerild met een doorloopbal en Jildou met een afstandsschot de stand naar 9-1 tilden. Uiteindelijk bracht Thomas de ruststand op 10-1 met een korte kans.

In de tweede helft werd het spel van Drachten iets scherper. De thuisploeg begon meer rebounds te pakken, wat hen meer kansen gaf om te scoren. Nic. had moeite om het tempo bij te houden en maakte veel passfouten. Hierdoor wist Drachten de score snel uit te breiden, onder andere door afstandsschoten van Bowe en Thomas, en een strafworp van Bowe, wat de stand op 14-2 bracht. Nic. wist nog een paar doelpunten te maken door enkele verdedigende fouten van Drachten, maar de thuisploeg hield de controle. Noud, die al in de eerste helft scherp was in de afronding, zette zijn doelpuntenproductie voort en scoorde in totaal vijf keer. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met een overtuigende 20-5 overwinning voor Drachten.

De ploeg van coaches Romke en Joran toonde ondanks het lagere tempo in de eerste helft hun overmacht. Zaterdag wacht de laatste oefenwedstrijd uit tegen Heerenveen B1.